ثبت نام

رشته مهندسی ایمنی، نیازمند تخصصی شدن است

۴۷۲۸۵۳_orig
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست امضای تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور گفت: رشته مهندسی ایمنی، نیازمند تخصصی شدن است .
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت روابط کار و دانشگاه پیام نور، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
“حاتم شاکرمی” در این نشست با بیان اینکه امروز بیش از ۱۴میلیون نفر جامعه هدف مشمول قانون کار و تامین اجتماعی هستند و برخی نیز خارج از این مشمولیت اشتغال دارند گفت: رعایت ایمنی کار و حفاظت از سلامت این افراد را وظیفه و اولویت کاری خود می دانیم.
وی افزود: امروز با پیشرفت تکنولوژی در جوامع،موضوع ایمنی نقش اساسی در پیشرفت صنایع و در نهایت اقتصاد کشوردارد که این نقش با حفظ و حراست از سرمایه های کشور ممکن می شود.
وی تاکید کرد: یکی از اولویت های ما در وزارت تعاون، کار و ر فاه اجتماعی این است که روی مسئله پیشگیری از حوادث متمرکز شویم و این هم مستلزم تقویت و توسعه حوزه آموزش البته به صورت تخصصی است .
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر_ساعت آموزش داریم که سهم این آموزش در مراکز علمی و دانشگاه ها ۳۰ درصد است افزود:،این یک فرصت آموزشی بزرگ است و دانشگاه ها دراین زمینه می توانند به ما کمک کنند.
وی بر تخصصی شدن رشته مهندسی ایمنی تاکید کرد و گفت: امروز ما به آموزش در رشته مهندسی ایمنی با گرایش های مختلف مثل معدن، شیمی، برق، عمران، گاز و … به صورت تخصصی نیاز داریم.
شاکرمی خاطر نشان کرد: دانشگاه پیام نور درتمام شهرستان های کشور واحد دانشگاهی دارد و می تواند در این زمینه کنار ما باشد.
وی بر بهره وری نیروی کار تاکید کرد و گفت: بهره وری بدون توجه به سلامت نیروی کار امکان پذیر نیست و در همین راستا بر آن شدیم تا از امکانات دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور که از هیات علمی توانمندی در سراسر کشور برخوردار است استفاده کنیم، این دانشگاه می تواند با اجرای این تفاهم نامه سهم خود را در این آموزش افزایش دهد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: آموزش های مجازی و آزمون های الکترونیک، امکان دسترسی جامعه هدف ما را به این آموزش ها فراهم می کند.
شاکرمی با بیان اینکه امضای تفاهم نامه به تنهایی کفایت نمی کند و اجرا و نتیجه بخشی آن برای ما مهم است گفت: این آمادگی را نیزداریم که در تدوین آیین نامه حفاظت فنی درشورایعالی حفاظت فنی با دانشگاه پیام نور همکاری داشته باشیم.
“محمد رضا زمانی” رئیس دانشگاه پیام نور در این نشست گفت: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی در کشور در تمام استان ها و شهرستان ها واحد دارد و صد در صد آموزش ها و آزمون های ما در دانشگاه الکترونیکی است و در روزهای پاندمی کرونا نیز در کنار بعضی از دانشگاه های دیگر بودیم.
وی افزود: آمادکی داریم تمام امکانات آموزشی خود را برای مخاطبین جامعه هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه به کار بندیم.
این تفاهم نامه با موضوع مشارکت در برگزاری آزمون های الکترونیکی حضوری مرتبط با دوره های آموزشی حفاظت فنی و ایمنی کار در چارچوب ضوابط و مقررات طرفین، مشارکت در برگزاری دوره های آموزش مجازی و حضوری حفاظت فنی و ایمنی کار، مشارکت در سنجش و ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی در جهت ارتقای سطح کیفی و کمی آن، مشارکت در برگزاری سمینارها و همایش های ایمنی کار در راستای ارتقای فرهنگ ایمنی کار، مشارکت در تهیه پژوهش های کاربردی حفاظت فنی و ایمنی کار، مشارکت در تولید و انتشار محصولات فرهنگی و آموزشی مرتبط با موضوع ایمنی کار و مشارکت در تدوین محتوی و دستوالعمل های حفاظت فنی و ایمنی به امضای “حاتم شاکرمی” و “محمد رضا زمانی” رسید.
مدت اجرای مفاد این تفاهم نامه از تاریخ امضا به مدت دو سال شمسی است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح و یا تغییرات بعدی آن با توافق طرفین صورت خواهد گرفت.
در نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت روابط کار و دانشگاه پیام نور ، “امیر عباس پرکنی” رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، “علی مظفری” مدیر کل بازرسی کار، “مسعود بابایی” مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، “محمد رضا زمانی” رئیس دانش پیام نور و جمعی از مدیران این دانشگاه حضور داشتند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.