ثبت نام

سازمان بین المللی كار از گروه ۲۰ درخواست كرد تا برای تحقق همبستگی بین المللی، شكاف جهانی كار شایسته را از بین ببرد

۰۸d81f77-fe2e-4e54-aee8-f8a181c95f77_20230723_084906

وزرای کار و اشتغال گروه۲۰، در نشست اخیر خود ضمن تاکید بر نیاز به تامین مالی پایدار حمایت اجتماعی و گسترش تامین اجتماعی برای کارگران بیشتر (از جمله در اقتصاد گیگ و پلتفرم)، رسیدگی به شکاف جهانی مهارت ها و کار شایسته را در دستور کار خود قرار دادند.  

مدیرکل سازمان بین المللی کار، گیلبرت اف. هونگبو، از وزرای کار و اشتغال گروه ۲۰ درخواست کرد تا با شکاف های مهارتی مقابله کرده و در سیستم های حمایت اجتماعی برای همه سرمایه گذاری کنند؛ همچنین از مکانیسم های تامین مالی پایدار برای اشتغال و سیاست های حمایت اجتماعی استفاده کرده تا بتوانند شکاف های رو به رشد در بازارهای کار جهانی را از بین برده و زمینه لازم را برای کاهش نابرابری ها فراهم نمایند.

نشست وزیران گروه ۲۰ که به میزبانی هند برگزار از ۲۰ الی ۲۱ ژوئیه در ایندور برگزار شد، بر سه موضوع اصلی متمرکز بود” “رسیدگی به شکاف های مهارتی جهانی، گسترش حمایت اجتماعی به کارگران پلتفرم و گیگ، و تامین مالی پایدار سیستم های ملی حمایت اجتماعی”. در این نشست،  وزیران بر روی “اولویت های سیاستی خاص” برای تسریع پیشرفت در دو چالش اول و نیز مجموعه ای از گزینه های سیاستی در مورد چالش سوم، توافق کردند.

هونگبو در سخنان خطاب به وزیران گروه ۲۰ گفت: «در حال حاضر، شکاف جهانی اشتغال در مواجهه با شوک‌ها و خطرات جهانی در حال عمیق‌تر شدن است که در این فرایند، کشورهای کم ‌درآمد بیش از گذشته عقب مانده و دچار خسارت شده اند.

برای مقابله با این وضعیت و ترویج عدالت اجتماعی، منابع جهانی بیشتری باید مهیا شود. ابتکاراتی مانند “شتابدهنده جهانی سازمان ملل متحد در خصوص مشاغل و حمایت اجتماعی برای گذارهای عادلانه”، نقشی اساسی را در ایجاد حمایت فنی و مالی لازم ایفاء می نماید. چنین تلاش‌هایی باید بخشی از اصلاحات گسترده‌تر در ساختار مالی بین‌المللی باشد تا منابع بیشتری برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs) در دسترس قرار گیرند».

هونگبو همچنین در مورد کاهش سهم جوانانی که بیشتر در معرض خطر نادیده گرفتن دائمی در بازار کار هستند، به وزیران گفت که نرخ جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله ای که در اشتغال، آموزش یا مهارت آموزی نیستند (NEET) عقبگرد داشته یا به سطحی پایین تر از هدف قبلی گروه ۲۰ در زمان قبل از همه گیری رسیده است.

مدیرکل سازمان بین المللی کار در ادامه تاکید کرد: “اما برای پیشرفت بیشتر و به ویژه مقابله با نابرابری جنسیتی، اقدامات ما باید تمرکز بر ترویج اشتغال بیشتر و بهتر برای جوانان از طریق سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی با پتانسیل بالای اشتغال جوانان و نیز بهبود کیفیت اشتغال برای ایجاد مشوق‌هایی جهت مشارکت در بازار کار باشد. سرمایه گذاری در آموزش و مهارت آموزی فنی و حرفه ای (TVET) و کارآموزی با کیفیت و همچنین ترکیب سیاست های فعال بازار کار با حمایت از درآمد، امری مهم برای دستیابی به محروم ترین جوانان می باشد.”

وزیران گروه ۲۰ در این نشست، راه‌هایی را برای رفع شکاف‌های مهارتی به منظور افزایش بهره‌وری و دستمزد، و همچنین ابزارهایی برای کاهش گردش نیروی کار و افزایش قابلیت‌های شرکت‌ها برای نوآوری یا بکارگیری فناوری‌های جدید، مورد بحث و بررسی قرار دادند. ریچارد سامانز، همکار سازمان بین‌المللی کار در گروه ۲۰ و مدیر بخش تحقیقات سازمان بین‌المللی کار، در این نشست گفت: “مناطقی که شکاف‌های مهارتی در آن‌ها فراگیر است، احتمالاً بیکاری بالایی را نیز تجربه می‌کنند. در یک زمان پرتلاطم، «سرمایه‌گذاری روی مردم» اعتماد به نهادها را احیا کرده و به ایجاد یک قرارداد اجتماعی جدید کمک می‌کند. بنابراین، سرمایه‌گذاری انبوه در مهارت‌ها بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است، زیرا ما از نظر اجتماعی نیازمند دستیابی به گذارهای عادلانه سبز و دیجیتال هستیم.”

در نشست گروه ۲۰، سازمان بین المللی کار خواستار یک زبان مشترک در مورد مهارت ها و صلاحیت ها جهت تسهیل مقایسه بین کشوری و نیز به رسمیت شناختن متقابل مهارت ها شد. سازمان بین المللی کار، همراه با سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، یک مطالعه امکان سنجی را برای طبقه بندی مهارت های جهانی راه اندازی خواهد کرد که تا پایان سال ۲۰۲۶ در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. سازمان بین المللی کار همچنین از توافق صورت گرفته در خصوص گسترش پوشش پایگاه های اطلاعاتی مهارت های شغلی متعلق به این سازمان و سازمان همکاری اقتنصادی و توسعه، به تمامی کشورهای گروه ۲۰ و نیز سایر کشورها، استقبال می کند.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.