ثبت نام

رویكرد انسان محور برای افزایش بهره وری محل كار: شواهدی از آسیا

ed499168-9eca-495d-9101-84613ff08e21_20231226_093358

این کتاب نشانه ‌های در حال ظهور در منطقه آسیا را بررسی کرده و نشان می‌دهد که مدیریت منابع انسانی با محوریت انسان(HRM) ، بهره‌وری محیط کار را در چهار اقتصاد بزرگ در آسیا یعنی چین، هند، ژاپن و جمهوری کره، افزایش داده است.

این کتاب همچنین بر ویژگی‌های کلیدی بهره‌وری و نقشی که بهره‌وری نیروی کار در کمک به ارتقای اقتصادی و اجتماعی در این کشورها ایفا می کنند، تمرکز دارد. فصول مختلف این کتاب به طور خاص و از طریق انجام مطالعه موردی در کشورهای چین، هند، ژاپن و جمهوری کره، میزان استفاده شرکت‌ های واقع در این کشورها از شیوه‌ های مدیریت منابع انسانی با محوریت انسان برای بهبود بهره‌وری نیروی کار را مورد بررسی قرار می دهد.

این کتاب در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۲۳ توسط انتشارات سازمان بین المللی کار منتشر شده است. نویسندگان این کتاب، فانگ لی کوک و نیکولای روگوفسکی هستند.

فانگ لی کوک دارای مدرک دکترا از دانشگاه منچستر، بریتانیا، است و همچنین استاد برجسته مدیریت منابع انسانی (HRM) و مطالعات آسیا در مدرسه تجارت موناش، دانشگاه موناش، ملبورن، استرالیا می باشد. وی عضو آکادمی علوم اجتماعی استرالیا بوده و پیش از این، با عنوان استاد تمام (از سال ۲۰۰۵) در مدرسه تجارت آلیانس منچستر، دانشگاه منچستر، تدریس کرده است. علایق تحقیقاتی او در زمینه های روابط استخدامی، مطالعات جنسیتی، مدیریت تنوع، مدیریت منابع انسانی استراتژیک، مدیریت دانش و نوآوری، برون سپاری، سرمایه گذاری مستقیم خارجی خارجی چینی و مدیریت منابع انسانی، اشتغال مهاجران چینی، مدیریت منابع انسانی در بخش مراقبت و آینده کار است.

نیکلای روگوفسکی دارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه پنسیلوانیا است و همچنین اقتصاددان ارشد در بخش تحقیقات سازمان بین المللی کار در ژنو می باشد. وی پیش از این تعدادی از سمت‌ های فنی، تحقیقاتی و مدیریتی ارشد در سازمان بین‌المللی کار داشته است که از جمله می توان به رئیس تیم هماهنگی مدیریت دانش اشاره کرد. وی قبل از پیوستن به سازمان بین المللی کار در سال ۱۹۹۶، دانشیار مدیریت در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، هیوارد، بوده است. نیکولای تعدادی کتاب و مقاله در زمینه های مدیریت منابع انسانی، مدیریت بین فرهنگی و مسئولیت اجتماعی شرکت تالیف و ویرایش کرده است.

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور

کانون سراسری انجمن های صنفی مسئولین حفاظت فنی،ایمنی و بهداشت کار کشور | Iranian HSE NGO

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.